.

Τετάρτη 18 Αυγούστου 2010

Το συνταγματικό δικαίωμα των πολιτών για εργασία καταλήγει σε επαιτεία.

Μας μάθανε και το αισθανόμαστε βέβαια και εμείς μέσα από την καρδιά μας ως μεγάλη υποχρέωση να μεγαλώσουμε τα παιδιά μας με αγάπη και στοργή.
Να τα κάνουμε χρήσιμους πολίτες για να προσφέρουν κι’ αυτά με την σειρά τους, ότι μπορούν, για να συνεχιστεί αυτή η πορεία που μας οδηγεί στο πουθενά.

Η οδύσσεια των γονιών και των παιδιών αρχίζει πολύ νωρίς και δεν τελειώνει ποτέ.
Μοχθούν, αγωνίζονται να μεγαλώσουν τα παιδιά τους. Ξοδεύουν το μεγαλύτερο μέρος της περιουσίας τους για να έχουν τα παιδιά τους ρούχα, τροφή, μόρφωση και διασκέδαση. Το κόστος και οι θυσίες των γονιών σίγουρα είναι πολύ μεγάλο.
Στερούνται οι γονείς τα πάντα για να αναθρέψουν και να μορφώσουν σωστά τα παιδιά τους. Να τα κάνουν χρήσιμα άτομα στην κοινωνία.

Οι κοινωνία από την άλλη μεριά με την σειρά της ξοδεύει πάρα πολλά χρήματα για να μεγαλώσουν τα παιδιά και να μορφωθούν (παιδικούς σταθμούς, σχολεία, πανεπιστήμια, περίθαλψη κ.α.). Το κράτος πληρώνει για το παιδί από την κοιλιά της μάνας του μέχρι την ημέρα που το παιδί θα πετύχει το όνειρο της ζωής του. Θα σπουδάσει, θα καταρτίσει επαγγελματικά και θα είναι έτοιμο να βγει έξω στην ζωή για να αντιμετωπίσει την πραγματικότητα.
Οι γονείς και οι κοινωνία που καταξοδεύτηκαν για πολλά χρόνια, κατάφεραν επιτέλους να επιτελέσουν το χρέος τους απέναντι στην κοινωνία και στον εαυτό τους.

Εδώ, θα ήθελα να επισημάνω κάτι που εγώ το θεωρώ πολύ σημαντικό και που θα μπορούσε να ήταν αφορμή για να ανοίξει μια συζήτηση.

Που ήταν οι έχοντες και οι κατέχοντες, η πλουτοκρατία όλα αυτά τα χρόνια;
Γιατί κάνουν την εμφάνιση τους ξαφνικά και αναπάντεχα μόνο όταν χρειάζεται να πάρουν έτοιμα πλέον άτομα και να τα χρησιμοποιήσουν για την υπερασπίσει των συμφερόντων τους;

Που ήταν αυτοί οι κύριοι τόσα χρόνια; Όταν όλοι μαζί παιδιά, γονείς και κοινωνία, μοχθούσαν, αγωνίζονταν και προσπαθούσαν να στήσουν μια κοινωνία αξιοπρέπειας, ελευθερίας, ισότητας και δικαιοσύνης;
Ήταν απόντες, όπως πάντα, όταν είναι να προσφέρουν κάτι.
Είναι όμως πάντα παρόντες όταν πρόκειται να πάρουν, να αρπάξουν τον μόχθο και των ιδρώτα των ανθρώπων. Σαν τα γεράκια όταν κατασπαράζουν τα αδύναμα θηράματα τους.

Εκείνο που θα ήθελα να επισημάνω με αυτήν την παρέμβαση μου είναι κάτι που εγώ το βλέπω σαν άδικο και παράδοξο.

Πως είναι δυνατόν οι γονείς, τα παιδιά και οι κοινωνία να μοχθούν μια ζωή ολόκληρη να δημιουργήσουν χρήσιμα και ικανά άτομα στην κοινωνία. Και όταν τα άτομα αυτά είναι έτοιμα να προσφέρουν να γίνονται επαίτες και να ζητιανεύουν μια θέση στην αγορά εργασίας; Να προσφέρουν τις γνώσεις τους και τις δεξιότητές τους για λίγα ψίχουλα σε κάποιον ιδιώτη μεγαλοεπιχειρηματία, στο κεφάλαιο.
Οι γονείς και οι κοινωνία επιτέλεσαν το χρέος τους.
Αυτοί οι κύριοι όμως δεν αισθάνονται καμία υποχρέωση;
Όχι μόνο δεν αισθάνονται καμία υποχρέωση, αλλά απεναντίας είναι αγενείς και εκμεταλλεύονται τα παιδιά μας με μισθούς πείνας. Τους καταρρακώνουν ψυχικά και τους εξευτελίζουν μέχρι να τους δώσουν μια δουλεία.
Το συνταγματικό δικαίωμα των πολιτών για εργασία καταλήγει σε επαιτεία.

2 σχόλια:

  1. Καμιά φορά σκέπτομαι ότι η επαιτεία ή κάποιες μορφές οικονομικής έκφρασης της αποτελούν προϋπόθεση για την εύρεση εργασίας των υπολοίπων. Κι αυτό διότι παρά την συνταγματική τυπική κατοχύρωση του δικαιώματος στην εργασία, οι υλικές δηλαδή πραγματικές προϋποθέσεις για την δημιουργία περιβάλλοντος πλήρους απασχόλησης μέσα σε μία κοινωνία, υπερβαίνουν τους νόμους.
    Όσον αφορά τα κοινωνικά δίκτυα σχέσεων, τις σχέσεις γονέων, παιδιών και άλλων προσώπων σε διευρυμένη βάση, έχει σίγουρα κρίσιμη σημασία στο βάθος του χρόνου όπως και το παρόν αλλά και το παρελθόν. Ο χρόνος επηρεάζει όπως και ο χώρος. Είναι μία σχέση διττή και αμφίδρομη που συνδέεται τόσο με την πολιτική ιδιότητα όσο με την κοινωνικότητα που αναπτύσσουμε από την στιγμή που γεννιόμαστε μέχρι το πέρας της ζωής μας. Όμως, όπως επισημαίνει το άρθρο που σχολιάζουμε, αυτό που έχει την μεγαλύτερη σημασία είναι τι κληροδοτούμε και τι οφείλουμε ως κοινωνικά όντα σε κάθε φάση της ζωής μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. "Έχουμε πρωθυπουργό ή πρωθυπουργεύοντα" , αναρωτήθηκε η πολιτική σχολιάστρια του ΣΚΑΪ, Κατερίνα Ακριβοπούλου.
    "Λέγαμε για τον άλλον (τον Καραμανλή) ότι δε δουλεύει. Αλλά κι αυτός αμέριμνος τουρίστας είναι" , πρόσθεσε για το Γιώργο Παπανδρέου.
    Και το επόμενο βέλος της φαρέτρας της ήταν ακόμη πιο φαρμακερό. "Το...

    χειμώνα κάνει συνέχεια ταξίδια στο εξωτερικό. Το καλοκαίρι από τον Ιούνιο είναι στα νησιά" .
    Σκληρή κριτική. Αλλά και πασοκτζής να είσαι, δεν μπορείς να θυμώσεις με ένα σχόλιο που έχει δομή, επιχείρημα και βασίζεται στην αλήθεια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή